Powered By Blogger

Friday, February 24, 2012

Cukai Tanah Cukai Pintu

Petang tadi saya dan mak ke Pejabat Tanah Tapah untuk bayar cukai tanah ( 3 bil ) dan cukai tanah rumah saya di Taman Gemilang dan cukai pintu.  Alamak...sampai di pejabat tanah dah terlewat lima minit. Kaunter bayaran dah tutup. Rupa-rupanya pukul 4.30 dah tutup. Lain kali....ingat bahawa jgn lewat sampai.  Tak terlintas pulak di fikiran utk bayar di kaunter Pejabat Pos aje sbb di  pejabat pos pun boleh bayar.  Tak pe la..hari Isnin nanti habis je mesyuarat prapersediaan minggu bahasa, saya akan bergegas ke pejabat tanah (itu pun kalau sempat) kemudian ke kedai TM nak jelaskan bil streamyx dan ...? Ooooohhh macam bnyak benor urusannya ya?



Pejabat Daerah (kiri) dan Pejabat Tanah (kanan)
Tapi, petang ni saya puas hati sebab hajat ayah sejak minggu lepas nak makan tapai ubi dah tercapai. Pecal yang sedap tu pun dah dapat saya beli tadi.  Pecal sebungkus sorang. Ehmmmm puas makan! Dan beli anggur untuk bawakan Anip n Syafiq sebab petang Sabtu insya Allah nak ke Sri Petaling lagi. Tengok Yang sebab dia tak sehat. Kesian juga nengoknya minggu lepas...pening (manakan tidak,  kalau dah memangku jawatan general manager bukan senang!) Kepala semedang ligat berputor! Mudah-mudahan Allah permudahkan Yang menjalankan tugas sehariannya.  Kesian kat Nurul (anak manja ayah) dalam kereta masa hantar dia ke asrama di SSP Cyberjaya tu asyik merah matanya sedih melawan tangis. Tak pe Nurul, doakanlah untuk ayah sebab doa orang penyayang tu Allah makbulkan. Makcho juga hari2 doakan ayah semoga cepat sihat. Anip, Syafiq & Nurul Iman pun anak baik juga, kan? Syafiq pun dah pandai sembahyang... jadi imam pun dah pandai dah. Mcm tu anak mak anak ayah yg baik. Ya la... hujung minggu ni kita jumpa lagi kat Sri Petaling. Tunggu tau! Nanti kita cerita lagi.

Ehmmm....ngantuknya. Besok sekolah ganti. Habis sekolah singgah kedai nak beli kelapa muda, barli (untuk Yang) dan apa2 yg patut utk anak-anakku kat sana. Tapi Nurul, makcho mungkin tak sempat buat kek coklat kukus lagi. Lain kali ya. Kita jumpa lagi. Ya Allah, peliharakanlah kesihatan dan keselamatan ibu ayahku dan sekalian ahli keluargaku dengan rahmat dan kasih sayangMu. Berikanlah kegembiraan dan kebahagiaan kepada kami seperti zaman kanak-kanak kami dahulu. Amin.

2 comments:

  1. alaaaa baru nak rasa kek cekelat kukus..hikhik
    moga Yang cepat sembuh ye..
    safe journey kak

    ReplyDelete
  2. Adik manis, Yang udah sembuh. Alhamdulillah le. Kurang sikit susah hati tp mak yang semedang susah hati.Ate, maklum le anak, kan.

    ReplyDelete